travel all world countries and cities

Skycop: Aviokompānijas, arī airBaltic, stipri apgrūtina kompensāciju izmaksu pasažieriem

09.06.2019
Skycop: Aviokompānijas, arī airBaltic, stipri apgrūtina kompensāciju izmaksu pasažieriem
Pēc garas un smagas cīņas Lietuvas tiesā panākta vienošanās ar Latvijas nacionālo aviokompāniju “airBaltic” par kompensācijām pasažieriem aptuveni 120 000 eiro vērtība, tā paziņojis pasažierus pārstāvošais uzņēmums “Skycop”. Mūsu lidsabiedrība gan tam ne līdz galam piekrīt.

Kā stāsta Lietuvā bāzētais lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums “Skycop”, aviācijā tā ir visai ierasta prakse – vilcināties ar Eiropas Savienības (ES) regulā noteikto kompensāciju izmaksu par kavētiem, atceltiem vai virspārdotiem reisiem.

Industrijā kopumā aptuveni 30% pasažieru mēģina pieprasīt kompensācijas, un, ja tās neizdodas saņemt, tālāk vēršas pie “Skycop”, juristiem vai citur.

Kopumā “Skycop” strādā ar vairākām aviokompānijām visā pasaulē, sākumā mēģinot saņemt kompensācijas sarunu ceļā, pēc tam – tiesā. Patlaban tiesvedības notiek ar tādām aviokompānijām kā “Swiss Air Lines”, “Ryanair”, “Iberia” un arī Latvijas nacionālo aviokompāniju “airBaltic”.

Joprojām turpinoties tiesvedības ar “airBaltic” Latvijā un Polijā, savukārt Lietuvā process, kas aptvēra vairāk nekā 200 individuālu tiesvedību, esot noslēdzies. Pēc dokumentu formalitāšu nokārtošanas “Skycop” varēšot izmaksāt teju 400 pasažieru kompensācijas, kas varētu sasniegt pat 120 000 eiro.

Nacionālā aviokompānija “airBaltic” interviju klātienē TV3 Ziņām atteica, taču rakstiskā atbildē norādīja, ka “Skycop” izplatītā informācija nav korekta. Process vēl neesot noslēdzies, notiek izlīguma sarunas, kurās vienošanās tiks slēgtas katrā individuālajā gadījumā, to vēl izvērtējot.

“Pirms tiesas kompensācijas “Skycop” klientiem netika izmaksātas gadījumos, kad “Skycop” prasītais kompensācijas apmērs nebija atbilstošs Regulas noteikumiem vai arī “Skycop” nesniedza atbilstošus dokumentus, lai būtu iespējams pārliecināties par viņu pārstāvības tiesībām. “airBaltic” ir būtiski pārliecināties, ka izmaksātā kompensācija nonāk pie pasažieriem, kuriem tā pienākas, tādēļ “airBaltic” novērtē izlīguma sarunās panākto progresu,” minēts atbildes vēstulē.

Jāpiebilst gan, ka “airBaltic” konkrēti neatbildēja, cik bieži mēdz neizmaksāt pasažieriem pieprasītās kompensācijas un – vai Lietuvas tiesvedība kaut ko mainīs uzņēmuma biznesa praksē attiecībā uz kompensācijām.
1 ceļotājs
Pieaugušie (12+)
Bērni (2-11)
Zīdaiņi (0-2)